AUTO-Consulting вирішив трoxи зaзирнути в мaйбутнє aвтoмoбільнoгo бізнeсу, тa дізнaтись, які прoфeсії мoжуть піти в минулe, a які тільки зaрoджуються. В цьoму дoпoмoгли кeрівники й тoп-мeнeджeри нaйбільшиx aвтoмoбільниx xoлдингів.
Цьoгo рaзу стaлo цікaвo дізнaтись, яким сфeру прoфeсіoнaлів aвтoбізнeсу Укрaїни бaчaть кeрівники кoмпaній? Чи вaртo oчікувaти скoрoчeнь тиx чи іншиx спeціaльнoстeй, тa чи вaртo бoятися штучнoгo інтeлeкту, який вжe зaміняє нaвіть митців? Цeй мaтeріaл будe кoрисним і тим, xтo визнaчaється з влaснoю прoфeсією — студeнтaм тa людям, які змінюють сфeру діяльнoсті.
Які спeціaльнoсті будуть зaтрeбувaні в нaйближчі п\’ять, чи більшe, рoків?
«Прoгнoзувaти тoчнo, які сaмe спeціaльнoсті будуть затребувані в автобізнесі в Україні найближчі 5 років, може бути плавно через нестабільність та непрогнозованість економічної ситуації, а головне поверх війну в Україні», — відповідає Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
Определенно, будуть потрібні працівники получи и распишись наступні посади:
- Менеджери з продажу автомобілів (як нових, си і з пробігом).
- Приймальники замовлень.
- Автослюсари (всі напрямки ремонту).
- SMM-фахівці та маркетологи.
- Менеджери з персоналу.
- Маляри, рихтувальники кузовів, інші фахівці цеху відновлювального ремонту.
- ІТ спеціалісти, аналітики.
З поширенням та розвитком електричних автомобілів если зростати потреба у спеціалістах з електротехніки, акумуляторної технології, програмування та інших суміжних областей. Ріст кількості електромобілів супроводжуватиме попит возьми фахівців з обслуговування та ремонту електричних систем, акумуляторів, зарядних станцій тощо.
«Робочі спеціальності будуть продовжувати користуватись великим попитом. В один прием вже відбір та залучення персоналу починається з технікумів, роботодавці без- чекають готових фахівців. Враховуючи демографічну кризу в Україні, спеціальності будуть затребувані всі, але попит держи робочі спеціальності если найвищий», — каже Ярый Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
«Якщо говорити для автобізнес — то в першу чергу це фахівці підтримуючих подол: ІТ фахівці, які спеціалізуються для штучному інтелекті та автоматизації робочих процесів. Звичайно если постійний попит получи якісних спеціалістів з ремонту та обслуговування автомобілів», — впевнений Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.
«Зміна у вимогах споживачів, впровадження нових технологій та конкуренція може вплинути получи и распишись зростання попиту щодо фахівців з управління проектами, стратегічного планування та аналізу ринку», — підсумовує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
«Автомеханіки, продавці-консультанти і консультанти сервісу», — відповідає Ксения Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.
Погоджується з колегою й Ірина Шаповал, администратор з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.
Які спеціальності в автомобільному бізнесі взагалі зникнуть?
«Цілком можливо, що после розвиток штучного інтелекту, деякі спеціальності можуть зникнути, особливо ті, які пов\’язані з роботою, що підлягає певним алгоритмам», — каже Славуня Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
«З автоматизацією багатьох робочих процесів може зменшитися попит сверху фахівців з бухгалтерської сфери, секретарів, операторів согласованность-центру, касирів. Але ж ці посади безумовно отнюдь не зникнуть», — думає Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.
«Ми сподіваємося, що в автобізнесі безлюдный (=малолюдный) має бути скорочення ли зникнення посад. Наші клієнти звикли предварительно високого рівня сервісу та впредь до живого спілкування нате всіх етапах взаємодії з дилерським центром. Бізнес-процеси побудовані таким чином, що объединение всім поточним питанням співробітники постійно нате зв\’язку як між собой всередині компанії, просто так і з клієнтами та партнерами. Тому виключення пока-кого з цих ланцюгів комунікації призведе задолго. Ant. с зниження рівня обслуговування. Сподіваємося, в найближчі роки, следовать сприятливої економічної і військово-політичної ситуації, южная дакота співробітників буде лише зростати», — підсумовує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
«У зв\’язку з ситуацією в Україні дуже багато людей сверху сьогодні здають сверху права — щоб бути мобільним. У зв\’язку з цим, автомобільний ринок дуже інтенсивно розвивається і перспективи, що якісь спеціальності зникнуть — дуже мінімальні», — відповідає Ксения Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.
Які нові спеціальності можуть виникнути в розрізі розвитку цифрових технологій загалом, та штучного інтелекту зокрема?
«Дивлячись получи те, що електроавтомобілі поступово зростають у продажах (як офіційних, эдак і неофіційних) вже росте й ще більше если зростати попит фахівців з розбудови зарядних електростанцій, фахівців з технологічної інженерії, набиратиме оберти сервісне обслуговування после допомогою робототехніки, тому будуть потрібні такі нові спеціальності як хирург керування робототехнікою», — болтать Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.
«Розвиток діджитал та використання штучного інтелекту вже вплинули нате необхідність відкриття нових вакансій в дилерських центрах. Такі як РРС фахівці (Pay Per Click, експепрти з контекстної реклами), таргетологи, affiliate менеджери (партнерський исследование), рерайтери», — відповідає Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
«Важко вигадати нові спеціальності, але не , що існуючі будуть певним чином трансформуватись із розвитком технологій», — каже Ярославка Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
«Спеціаліст з безпеки даних: у міру того, як транспортні засоби стають весь век більш підключеними та керованими даними, нужда в спеціалістах з автомобільної кібербезпеки зростатиме. Ці спеціалісти будуть зосереджені держи захисті систем автомобіля від кіберзагроз і забезпеченні конфіденційності та безпеки особистих даних», — переконана Ксанка Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.
«ШІ (штучний інтелект) має потенціал створювати нові робочі місця, які пов\’язані з розвитком, налагодженням та використанням ШІ у автобізнесі. Однак, це если залежати від того, як если використовуватися ШІ і які нові можливості та технології виникнуть у результаті його розвитку. Наприклад, вже далеко не «за горами» виникнення спеціальності Інженера з впровадженню штучного інтелекту у бізнес процеси. Це если людина, яка если розробляти та інтегрувати різні системи ШІ в процес сервісного обслуговування ли в роботу CRM», — додає Олександр Джуринський.
Висновок
«Той, хто мало-: неграмотный планує своє майбутнє, має змиритися з тим, що його плануватимуть інші» — ця мудра выборки актуальна в будь який дни, особли у важкий.
Зверніть увагу, наскільки різними виявились думки керівників автомобільного бізнесу. Від зникнення більшості професій, по впевненості, що кількість затребуваних кадрів тільки зростатиме. Від себя лише додамо, що висококваліфіковані фахівці сверх роботи не залишаться ніколи. Особливо ті, хто быть без (ума і вміє пізнавати щось нове протягом усього життя!